25 September, 2012 | Posted in:Articole, Dieta/Stil de viata

Daca in prima parte dedicata acestui subiect ti-am povestit despre alimentele si fito-nutrientii care te ajuta in depresie, astazi iti vorbesc despre  condimente si ceaiuri care te pot ajuta.

Condimente

Usturoiul, pe langa multele proprietati benefice asupra sanatatii, are si efectul de a-ti 368960-happy-food reduce iritabilitatea si anxietatea si de a-ti imbunatati starea de spirit. Usturoiul contine multe elemente antidepresive (vitamina C, magneziu, calciu, triptofan, potasiu, seleniu). Pe langa capacitatea sa de a neutraliza depresia, usturoiul contine si elemente sedative (acidul afeic, etc.) ceea ce ne face sa intelegem de ce persoanele care consuma in mod regulat usturoi sunt foarte vioaie si-n plina verva. Asadar, mananca zilnic cate un catel de usturoi proaspat tocat.
Rozmarinul are numeroase proprietati curative si este folosit, printre altele, si pentru tratarea simptomelor anxietatii, depresiei, insomniei, letargiei. NaturalStandard.com indica rozmarinul ca fiind un puternic stimulator iar consumul in dozele recomandate poate ajuta la tratarea depresiei.Poti consuma rozmarin ca si condiment, ceai, tinctura, ulei esential. Dozaj:  Ceai – 1 cana (200 ml) / zi Tinctura – 40 pic. de 2 ori / zi Ulei esential – cateva picaturi in cada de baie sau in vasul de aromaterapie.

Uleiul de rozmarin, atunci cand este inhalat, stimuleaza activitatea cerebrala si imbunatateste puterea de concentrare.

ATENTIE!!! Rozmarinul contine camfor si alte elemente toxice motiv pentru care poate fi periculos pentru sanatate, mai ales cand este consumat in doze mari.

Nu este indicat femeilor gravide sau celor care au tulburari menstruale.

Ghimbirul este un remediu ayurvedic folosit si pentru combaterea apatiei, anxietatii, migrenelor. Un ceai de ghimbir sau un suc de fructe cu ghimbir proaspat stors te ajuta la imbunatatirea starii de spirit si-ti da o stare de buna dispozitie. Daca-l consumi la sfarsitul unei zile incarcate, ghimbirul te  ajuta sa-ti recapeti starea de calm si liniste si toate vibratiile negative vor disparea. Ghimbirul ajuta la eliberarea stresului si la relaxare.

Nucsoara este folosita din timpuri stravechi pentru variatele sale calitati. Grecii si romanii foloseau nucsoara ca pe un tonic cerebral – asta pentru ca nucsoara chiar poate stimula activitatea creierului.

Efectul miraculos este ca poate alunga oboseala si stresul si poate fi un remediu bun daca suferi de anxietate / depresie.

De asemenea, nucsoara iti poate  imbunatati  puterea de concentrare – astfel, daca consumi regulat nucsoara poti sa fii mult mai eficient si concentrat la serviciu sau la scoala.

Daca suferi de insomnii, bea seara inainte de culcare o cana de lapte cald in care ai pus un praf de nucsoara. Te va ajuta sa te relaxezi si sa adormi.

Busuiocul  este o planta de origine indiana cunoscuta pentru efectele sale terapeutice. Busuiocul poate fi folosit ca si  supliment in tratarea depresiei moderate.

Anne McIntye vorbeste in cartea sa “Herbal treatment of children: western and ayurvedic perspectives” despre efectele benefice ale busuiocului asupra sistemului nervos; busuiocul poate reduce simptomele depresiei moderate cum ar fi apatia, anxietatea, tulburarile de somn, problemele legate de stres.

Poti consuma, de asemenea, busuioc  pentru a reduce simptomele unor afectiuni legate de depresie cum ar fi bulimia nervoasa si tulburarile de anxietate.

 

Ceaiuri

Ginko Biloba este o planta uimitoare. Printre  multele proprietati pe care le are, Ginko Biloba detine calitatea fantastica de a imbunatati circulatia sangvina, inclusiv circulatia sangelui la creier.

Am inceput sa iau Ginko Biloba in anul IV de facultate. Eram in perioada de dupa divort cand a trebuit sa admit ca randamentul meu la facultate scade considerabil iar puterea mea de concentrare este tot mai mica. Imi simteam mintea foarte incetosata si eram tot mai nemotivata sa continui.

Practic dupa numai 3-4 zile de Ginko Biloba tonusul meu general s-a imbunatatit iar mintea imi era mult mai limpede. Am continuat sa iau Ginko Biloba timp de o luna de zile timp in care mi-a recapatat starea de bine iar randamentul meu s-a imbunatatit considerabil.

Ginko Biloba da o crestere semnificativa a starii de alerta (vigilenta), a atentiei si  energiei; accelereaza gandirea si invatarea si lumineaza starea de spirit.

Poti lua Ginko Biloba sub forma de tablete, 100-160 mg/zi in 2-3 doze. De asemenea, poti consuma Gingo Biloba si sub forma de ceai sau tinctura.

La rubrica efecte adverse si precautii  mentionez ca Ginko Biloba actioneaza asupra sangelui subtiindu-l; in consecinta fii foarte atent daca iei regulat medicamente de subtierea sangelui, chiar daca este vorba despre banala aspirina. Consulta medicul!

Ne se recomanda consumul seara deoarece poate da insomnie.

Sunatoarea contine cel putin 10 substante active care ajuta la ameliorarea depresiei si anxietatii. Reputatia universala a sunatoarei este de bun sedativ si generator de buna dispozitie.

Daca vrei sa-ti recapeti buna dispozitie si sa ai un somn odihnitor consuma cel putin o cana de ceai de sunatoare pe zi.    Sunt multe studii care atesta capacitatea sunatoarei de a influenta spre vindecare depresia si anxietatea. Unele dintre aceste studii demonstreaza ca sunatoarea si-a aratat eficienta in 80% din cazuri.

Lavanda este o planta uzuala pe care o poti gasi in stare proaspata, uscata sau sub forma de ulei esential pentru aromaterapie.

Lavanda te ajuta sa te relaxezi si sa te eliberezi de stresul care se stie ca este asociat depresiei.

Valeriana este folosita de obicei pentru tratarea tulburarilor de somn, anxietatii si depresiei.

Centrul National de Medicina Alternatica si Complementara (NCCAM) din SUA sugereaza ca valeriana poate ajuta la imbunatatirea starii de spirit, a dispozitiei. Radacinile de valeriana sunt folosite ca supliment sub diferite forme – comprimate, capsule, extract lichid sau ceai.

Iti recomand sa limitezi consumul de valeriana la 4-6 saptamani.


Print pagePDF page

Be the first to comment.

Leave a Reply


You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*


CommentLuv badge

Return to Top ▲Return to Top ▲